Monday, May 20, 2013

#NowFeeling

Assalamualaikum yaa kanak2 semua, readers (ade ke readers aku?) Lama kan tk update, sebenarnya, banyak sangat aku nk story mory, tp sebab kekangan masa yg sebenarnya tkdelah kekangan sgt, lebih kepada malas rasanya.. Ye, betul MALAS. Sebab tu r blog sunyi, sampai la semalam ttibe si Rurur tu nk baca blog aku, so tdetik laa nk update. Thanks Rurur sbb igtkan yg aku masih ade blog haha!

So, mcm yg kau org tahu, aku dh habis asasi, mmg tk buat pape skrg.. Tunggu j lah memane yg aku dpt.. Hakikatnya, 1 tawaran pon aku tk dpt lg.. Sedih? Tipu r tk sedih.. Result aku mmg la tkde gempak mne mcm memember aku yg lain, tp as long as ats 3 kan bagus tu. Kau igt sng nk maintain 3 tu ke haa???! Mmg la org ckp...

"Alaaaa, tkkn amik TESL pon kau tk boleh score? English j kot.."

"TESL senang kan? English, mesti boleh dpt 4flat.."

"Kau amik TESL? Kau boleh go on ke?"

Ye, mereka yg ckp mcmni, cuba kau masuk kelas TESL ni, tk pyh ckp laa, setiap subjek ni, masuk sekali j kelas dia, baru kau tahu sng ke tk.. Lg2 manusia mcm aku yg bukan guna English tu sbgai bahasa harian kt rumah... Susah wehh, susah.. Dpt kekal 3 pon dh bsyukur sgt... Alhamdulilah, asasi aku masih kekal ats 3 :)

Then, back to story, aku ada laa mohon bbrape u utk aku sambung pengajian aku ke degree, mcm UiTM, USM, UKM, UPM, UIAM, UniSZA, tu kan... Dukacita nye la kan, 1 pon tk panggil aku.. Sedih weh, sedih.. Bila dianalisis kembali, adakah sbb aku tk dpt MEDSI? Mungkinla kot.. Mungkin, tp hidup mesti diteruskan.. Allah knows better kot.. Semua tahu. Tp semua nk ignore.. Termasuklah si tukang pembuat cerita ni..

Tipu lah kalau aku tk jeles member2 aku yg lain dpt sampai 2 3 4 interview yg mmg aku nk sgt.. Aku syukur dan gembira ats kejayaan dorg. Yeah! They deserved it. Dorg rajin dan sgt bright.. Aku malas dan agk malap.. Tp kdg2 tu aku kesal gak la dgn segelintir manusia yg boleh dikatalogkan sebagai tk bersyukur kt mata aku... Tp tu hak dorg, aku okay j. Kau tk kacau hidup aku, aku tk kacau hidup kau. Tp tolonglah jaga sensitiviti masyarakat sekeliling kot.. Ni nk masuk MEDAN BENGANG kejap..

KAU DAH DAPAT TU SILA LAH SUJUD SYUKUR MANUSIA OIII! AKU NI USM, UKM, UM, UITM, UIAM, UNISZA MEDSI SATU PON AKU TK DAPAT BOLEH LAGI JAGA SENSITIVITI MANUSIA SEKELILING.. WEH, ONE WORD, SYUKUR. BOLEH?

Okay lega sikit. Jgn bash aku ehh.. Aku tulis apa aku rasa...
Siapa makan cili, sila rasa pedas, siapa cium taik, sila rasa busuk. Tk begitu rakan2 ku yg bijaksana lg hebat? Kan, sng j, berigt, tk semua org bnasib baik mcm kau org ^^

Ape2 pon, masih ada 1 lg uni yg tk bukak lg result temuduga dia.. Yeah, UPM.. Even ada yg dh tahu result UPM tu. Tp aku ttp tggu 21 May 2013 which is ESOK. Aku harap aku dpt tmpat kt situ walau aku tahu peluang aku tipis nk dpt, tp aku still berharap. Sbb tk salah berharap, selagi benda tkde depan mata, apa pon boleh terjadi kan? Allah tu power, dia boleh tukar papepon yg Dia nk sekelip mata j. I trust Him and I do..

Doakan aku sahabat yang baik..
Doakan rakan2 aku wahai mereka yang sudi..
Mereka juga berhak berasa bahagia..

Maafkan aku  pembaca,
Andai ayat ada menyinggung dan menyungging perasaan serta hati anda semua,
Saya tahu saya tidaklah sehebat anda semua dalam berbicara..

Maafkan saya maafkan saya maafkan saya. Semoga anda berjaya dalam hidup, ohh kepada member yang sedang atau akan menghadapi temuduga, saya doakan anda buat yang terbaik. Pastikan ada tempat utk kau org disana :D

Love, Aisyah

No comments: