Thursday, May 30, 2013

Yihaaaa!

Cuti yg membosankan.. Ni dh masuk 2 bulan aku cuti. Ngeee boring tahap giga. Tp kira okaylah. Amik lesen kereta.. Part ni yg aku seronok sgt ni. Walaupon kalau nk dikira, antara aku dgn kwn2 yg lain, aku yg paling lewat sekali. Alaaaa tk kisah pon. Mak abah aku risau aku ligat j nnti nk kluar. Aku kan keturunan tapak btaik lalat. Katanya org tua, tapak kaki btaik lalat ni jauh dia bjalan. Tk tau lah kalau literally nye, mksud mgkin aku ni kuat bjalan atau selalu mnjengah seberang laut aka overseas? Or secara between the line nya jalan aku jauh kalau nk menuju 1 kejayaan? Means byk halilintar, ribut, taufan, jalan bengkak bengkok, roadblock mahupon tanah runtuh. Mungkin? Siapa tahu kan? Cerita kita Allah dh siapkan.. Tgk kita j nk hadapi dia mcmne...

Selama cuti ni, tkde ape sgt pon yg dibuat.. Bangun tido, cotcetcotcet tolong mokyong kemas rumah, mak abah kerja, adik2 sekolah, masak utk lunch yg kdg2 aku kne masak buat dinner sekali (riang hati mak aku tk payah masak -,-) Cuti yg nothing...

Sampailah bila detik mcm2 result keluar.. Dr result USM -> MUET -> FINAL -> MEDSI -> UM -> UKM -> UiTM sampailah UPM yg aku idam2 kan.. Hmm 1 pon tk kena. Kecewa dia level kau nk makan garpu pakai hidung. Weh! Kecewa la opkos.. Tp berkat doa mak bapak, keluarga, kawan, doa aku sendiri, alhamdulilah, kini aku bebas dr rasa down yg kalau kira aku nyaris tk percaya takdir dan syukur, I found Him again and again :)

Cukuplah kisah fasa mukadimah, meh bganjak ke cerita hati dan perasaan..

Okay mcmni.. Entahlah mngapa nye tah hati aku ni sedikit gundah gulana. Tkde kene mngena dgn cerita sebelum ni.. Betul.. Gundah gulana. Hati serba tk kena. Sampai perut aku meragam2 fikir hal ni yg sbnrnya tkdelah aku fikir sgt pon.. Tiii....Pu... Tipu! Kalau tk fikir tkde aku upside down mcmni kan? Ahhh pesetankan! Rasa nk off phone, malas nk layan semua orang hatta nk jwb mcj dr  nmbor yg unknown pon dh mls. Kalau dulu dpt mcj or miscll dr unknown number laju j aku reply balik..

"siapa?apa mau?"

Amboi ganas tk I? Haha bukan ape.. Buat2 kne prank tk ke malu? Tp sekarang mmg malas. Agaknya sejak dpt kes abg polis tu, mmg scary habisan la aku.. Abang polis? Hahaha yada yada and the rest is history. Tp sungguhlah hati tk tenteram, mcm ada kes berkait yg mintak diselesaikan, bg kata putus, titik, NOKTAH. Masalahnya tkde sumber inspirasi nk diselesaikan mcmne. Aku tk tahu nk cerita kt siapa. Even aku ada kwn2 yg sudi jd pendengar, jd penyumbang skrin telepon nk tahu hikayat hati aku yg dh bselirat mcm sarang lelabah kt gunung ganang Tibet tu. Ttibe tk trase nk bcerita. Pelik kan aku tknk bcerita? Ye ye aku pon naik pelik dgn diri aku ni..

"Kejar kau ni mcm kejar bayang2.. Seronok. Mmg seronok, tp bayang2 j lah aku dpt.. Bayang2.."

Yeke? Hmm aku rasa selamat kot kalau mcmni.. See right there? Nmpk tk line tu? Sampai situ j limit. Aku tknk tsungkur jatuh cinta tk cukup kredit lg. Enough is enough. Sudahlah. Puas aku fikir.. Okay?

Okay post luar alam. Sekian terima kasih. Aku pelik? Sue me. Im proud of it.

No comments: